Krem z Kalarepy À la Patrycja

Zupa Krem z kalarepy



Kalarepa - mój smak dzieciństwa! Uwielbiam ją, soczysta pełna smaku a co najlepsze ma wspaniałe właściwości odżywcze! Zawiera witaminy takie jak: witamina C, A, B6, E, K , tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas foliowy oraz minerały: potas, fosfor, magnez, żelazo, wapń, sód, cynk
Niskokaloryczna, dobra dla osób odchudzających się!
Zawsze jadłam ją na surowo ale z racji, że lubię coś pozmieniać pomyślała "może zupa?". Bingo! Szukałam w Internecie ale każdy przepis miał coś nie tak, to śmietana, to tysiąc składników... Postanowiłam zaufać intuicji i zrobić coś swojego!


Zupa Krem z Kalarepy À la Patrycja

Składniki:


ü  1,5 litra wody
ü  4 kalarepy
ü  150g piersi z kurczaka
ü  pół marchewki
ü  pół korzenia pietruszki
ü  przyprawy: suszone jalapenio, suszony lubczyk
ü  pestki dyni i słonecznika

Przygotowanie:


Wlewam wodę do garnka, wstawiam na palnik. Obieram warzywa (ważne żeby kalarepę przed obraniem umyć). Bulwę kalarepy kroję na 4 części. Wszystko wrzucam do garnka z wodą, dodaje mięsko z kurczaka. Przyprawiam do smaku lubczykiem - 3 łyżki i 1 łyżką jalapenio. Jeżeli nie macie takiej odmiany papryki może być pieprz.
W zasadzie to prawie cała robota... kiedy kalarepa zmięknie blenduję ją w garnku i jeszcze chwile gotuję. Garść pestek prażę na suchej patelni do momentu aż dynia i słonecznik nabiorą rumianego koloru. Tuż przed podaniem posypuję zupę na talerzu ziarnami! 
Zupa jest pyszna, lekka i w sam raz na każdą porę roku! Ach ja jestem zachwycona nią. Czekam na wasze opinie!

Proporcje podane są dla 2 osób z małą dokładeczką :)
Smacznego





Unknown

Trenerka, propagatorka zdrowego stylu życia, zwolenniczka wszelkiej aktywności fizycznej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz